Podcast

Jag är verkligen helt BESATT utav podcaster. Lyssnade på min första podcast för cirka tre år sedan och blev fast direkt. 
Jag älskar konceptet med två personer som för en dialog med varandra, utan någon musik eller reklam som stör.
Jag har skrattat, gråtit, blivit förbannad och peppad av att lyssna. Lyssna på podcast kan man göra när man kör bil, tränar, promenerar eller lagar mat.
Perfekt för någon som inte gillar tystnad, vill lära sig saker eller är trött på sin spellista på sin spotify
 
Här är mina topp tre podcasts:
1. Alex & Sigges podcast
Detta är min absoluta favoritpodd producerad utav Alex Shulman och Sigge Eklund. Har följt dessa två mediemän från deras första avsnitt den 7 juni 2012 och 153 avsnitt fram. Dom pratar så otroligt fängslande om anekdoter, humor och mörker. 
Vill egentligen inte erkänna det men är närmare besatt av dessa två män... Har läst deras böcker, druckit deras vin och varit på föreställningar. Älskar dessa två helt enkelt. LYSSNA och ni kommer förstå varför.
 
2.Fredagspodden med Hannah och Amanda
Dessa två kvinnor har jag också hängt mycket med. I samma veva som Alex och Sigge började podda hakade även Alex fru Amanda och hennes syster Hannah på trenden, och det var väll tur det...
Har aldrig känt mig så sjukt peppad av någon innan jag började lyssna på dessa två. Utav att ens veta vem jag är har dom hjälpt mig att ta mig igenom tuffa perioder, fått mig skratta och förklarat för mig att ingenting är omöjligt.
Avgudar dessa kvinnor och hoppas bli lika briljant om ett par år.
 
3. P3 dokumentär
Ok, detta kanske inte är en pod om två personer som för en dialog med varandra men jag tycker ändå den räknas.
P3 dokumentär är precis som det låter en pod i dokumentärsform. Här kan du lyssna ingående om "Hagamannen",  "Estoniakatastrofen", "11 september", "Parlmemordet", "flodvågskatastrofen" mfl. Otroligt intressant och makalöst bra klippt och upplagt.
 
Andra bra podcaster jag lyssnar på är: "Relationspodden" med Bingo Rimér och Katrin Zytomierska och"Sandra och Michelle". Mycker bra!
 
För att lyssna på podcaster, ladda ner appen "podcast" på appstore och bara sök.
 
 
Min vardag, Mina tips! | AlexochSigge, Fredagspodden, p3dokumentär, podcast | |
Upp