Mina 5 bästa hudvårdtips

 Tänkte skriva ner mina 5 bästa hudvårdtips samt vilka produkter jag använder.
 
1. Håll rent! Hitta en bra rengöring som passar din hudtyp. Jag tvättar ansiktet varje morgon och kväll (även fast jag inte har haft smink) med min rengöring som jag älskar.
 
2. Återfukta! Jag har blandhy vilket betyder att jag är fet och ibland torr på vissa partier i mitt ansikte särskilt nu på vintern. Hitta en bra hudkräm som du kan slänga på lite närsom. Det behöver inte vara de dyra som är bäst, trust me, jag har testat!
 
3. Vill egentligen inte riktigt tipsa om det här men det har fått min hy att stabilisera sig så jag skriver det ändå. Sola. Jag började sola för ungefär tre år sedan, dock var jag en riktig solarietorsk som solade ungefär två gånger i veckan, 15 minuter varje gång vilket är alldeles för mycket! Nu solar jag någon gång i månaden när jag känner att min hy är lite grådassig eller när jag har lite "knott", eller små prickar (vet inte vad ni kallar de, haha!) i pannan. Då solar jag som högst 10 minuter.
 
4. Jag använder en Face mist från The body shop som är min lilla lifesaver! Jag använder den alltid som en primer innan jag sminkar mig, det blir en så härlig lyster i ansiktet vilket jag älskar, gillar inte när sminket ser "kakigt" eller matt ut. Den är dessutom full av vitamin E och fräschar verkligen upp ansiktet! TIPS TIPS
 
5. Gå på ansiktsbehandling/portömning. Jag har väldigt inkapslade porer vilket gör att jag omöjligt kan få ut vissa orenheter själv, därför går jag och gör en portömning när jag tycker det behövs. En liten lyxgrej som jag tycker man kan unna sig.
 
 
 
 
Min vardag, Mina tips! | Hudvård, hudvårdtips, tips | |
Upp