Kost och träning

Som nyårslöfte detta året lovade jag mig själv att börja röra på mig igen. Jag skaffade ett gymkort förra året och har försökt träna tre gånger i veckan på antingen pass eller gym, men ibland kan det vara svårt att hitta motivationen, eller hur?
 
Jag har aldrig varit en "sporttjej". Jag har inte gått i någon sport, inte ens provat faktiskt, men trots det så älskar jag att röra på mig och mår som bäst när jag gör det.
 
Jag har under hela min uppväxt rört på mig på olika sätt. Jag gick tillexempel i dans. Både balett, showdance och street vilket är väldigt fysiska aktiviteter utan att vara någon "sport". Jag tänkte nog aldrig på att jag rörde mig så mycket eftersom jag inte kopplade själva dansen till något som var jobbigt eller svettigt utan bara till något jag tyckte var skönt och roligt.
Ungefär sådär ska man alltid tänka när det kommer till träning tror jag. Självklart är det både jobbigt och svettigt, men efter ett tag, när man kommit in i vilka träningsformer som passar en själv, så slutar man nog tänka på hur jobbigt det är och istället fokusera på att de där roliga.
Träning behöver inte betyda att man sitter på en träningscykel som inte tar en frammåt eller ett band som räknar exakt hur många kalorier du har sprungit bort. Träning kan vara så mycket annat och för att man själv ska orka hålla igång är det viktigt att man hittar något som man tycker är roligt.
 
Jag älskar att simma, dansa, yoga, powerwalka och gå på peppande pass på gymmet. Det ger mig energi och självklart träning på köpet!
Träning SKA vara roligt och man ska längta efter den härliga känslan som infinner sig när man har kört ut kroppen ordentligt. Man får motivation och mår så himla mycket bättre.
 
 
Det är säkert inte bara jag som får en extra push när man har färgglada peppiga träningskläder på sig, som förstårs ska sitta väldigt skönt också. Jag tycker sport bharna från nike både är snygga och otroligt sköna, ni hittar dom HÄR. Ai'mn tightsen ser ut som ett kristallklart vatten och det gillar man ju, dom hittar ni HÄR. Skorna HÄR och träningsryggan från Stella McCartney HÄR.
 
 
Kosten har jag också förstått har stor betydelse i hur vi mår och hur mycket vi orkar om dagarna.
Jag har alltid varit smal, det är min kroppsbyggnad så jag har aldrig riktigt reflekterat över vad jag stoppar i mig, förens nu.
Kosten har jag märkt inte bara påverkar min kropp utan också mitt humör, min hy, mitt hår och mycket annat. För två veckor sedan började jag dra ner på köttet och sockret och jag känner redan hur mycket piggare jag blivigt, fått mer energi och bättre hy. Jag tänker, som det ser ut i nuläget, inte sluta äta kött helt, och jag vill kunna unna mig lite godis då och då när jag känner att jag är sugen på det.
 
Kost och träning är nyckeln till ett välmående liv, där är motivationen.
 
 
 
 
Min vardag, Mina tankar | kost, träna, träning | |
Upp